Tuesday, July 29, 2008

Hari ke-13

Isnin. Semuanya serba tak kena hari ni..macam hampeh!! Kesian epoi jadi mangsa keberangan aku hari ni kat site.. Hari ni kena pasang paip GI lagi. Bro pulak tak datang.. Memula aku group dengan syafik n epoi. Pasang konduit pun laju la walaupun satu. Selepas tu Ah Kit datang nak pakai seorang dari group aku. Dalam keterpaksaan syafik pergi buat kerja dengan Ah Kit. Aku dah serik kerja dengan dia. Mungkin lain kali la aku buat kerja dengan Ah Kit. so Zul la pulak jadi group leader aku.

Zul suruh pasang konduit GI kat bilik. Pasang kat tempat yang tinggi. Aku pulak bekerja dengan epoi je. Si zul asyik2 hilang. Sape nak perhati kalau kami buat salah ke tak?? Dia ingat kami ni dah pro kot.. kerja dua orang memang payah nak pasang. Tambah pulak GI lagi berat berbanding PVC. Nak bengkok lagi masalah.. Kerja jadi lambat sebab aku nak harap epoi sorang je nak tolong. Dia la nak tolong passing drill, skru dan segala macam dan satgi dia la nak kna naik tangga tolong pegang GI sementara aku nak taruk saddler..pastu turun pulak amik barang. satgi naik pulak.Kesian kat epoi. Dan sekarang baru aku tau macam mana susahnya Bro buat kerja hari Sabtu lepas..

Hari ni buat kali kedua seluar aku terkoyak lagi gara-gara turun tangga yang pemijaknya jarang sangat. Terbantut kerja aku..plus jari aku sakit tersepit kat mesin bender..Lagi aku tak da mood nak buat kerja. Epoi diam je tengok aku bengang gila hari ni.Semua ni tak jadi masalah kalau zul tolong sama2 buat kerja. Bukan hanya bagi arahan pastu tinggalkan. Kami budak poli tak sama dengan budak kolej komuniti. Diorang dah didedahkan dengan semua tugas2 yang macam ni. Kami budak poli baru nak belajar...benda2 ni semua baru bagi kami...

No comments: