Saturday, July 26, 2008

Hari Ke-7

Isnin. Sambung kerja di bangunan yang sama. Kebanyakan tempat dah wiring. Aku cuma disuruh untuk cabut konduit yang tak digunakan dan kutip segala sisa2 konduit, soket dan box terjatuh dilantai. Kerja wiring selesai sebelum rehat tengah hari. Selepas rehat kami bergerak ke bangunan pentadbiran untuk melakukan proses pemasangan konduit jugak. Selepas sampai disana, kerangka bumbung belum siap sepenuhnya. Ah Chong beri pulak arahan buat pemasangan konduit dekat bangunan Perpustakaan. Kali ni bumbung lebih tinggi. Tangga yang kami bawa tak cukup tinggi untuk naik ke atas. Aku sempat pasang untuk 5 point je sebab waktu kerja dah habis..

Malang untuk aku pada malam ni, aku xciden waktu nak hantar fail dan maggi yang syapik pesan. Malam itu hujan renyai, dah nak sampai di simpang kat Kampung Boyan, aku beri signal ke kanan, pastu aku nampak lampu terang makin dekat dalam side mirror motor aku dan BANG!!! terpelanting la. Nasib baik motor yang langgar. Aku ingatkan kereta yang kat belakang aku tadi yang bantai. Kalo tak, xtau ler.. Punggung aku terhentak, dengan pergelangan tangan terseliuh sikit. Budak cina tingkatan 5 yang langgar aku. Malam tu jugak aku settle dengan budak Cina tu. Dapat la RM50 buat ganti bahagian yang pecah..dah balik rumah baru aku rasa sakit sangat.

No comments: