Saturday, July 19, 2008

Hari Ke-4

Hari ini datang awal. Tugas hari ni ialah menyambung kerja yang dibuat semalam.. sambung konduit je kerja aku. Tapi kerja jadi lambat sikit. Barang tak berapa nak cukup. Zul pulak kerap hilangkan diri. Kejap ada kejap takda. Pelan kedudukan konduit semua ada kat dia..hanya dia yang tau mane kwsn nak dipasang..

Aku dah berani meniti kat atas kerangka walau bagaimanapun sikap berhati-hati terus diamalkan oleh aku untuk kesejahteraan masa depanku.. Aku respek dengan Shafairul, walaupun gaya dia macam AW (lembut) tapi cekap buat kerja ni. Pengetahuan dia untuk pendawaian elektrik memang lebih banyak dari aku sebab pembelajaran dia memang khusus untuk bahagian itu. Tak macam kami di poli, lebih banyak kepada teori.

Dukacitanya kerja untuk penyambungan konduit terpaksa ditangguhkan pada pukul 12 tgh hari kerana hujan turun. Bahaya sebab kerangka bumbung jadi licin. Oleh yang demikian, kami di suruh Ah Chung untuk tolong group dibawah memasang kabel untuk isolator. Timba lagi pengalaman baru.

Dekat-dekat pukul 5.20 ptg hujan pun mulia reda. Lepas kemas semua barang dan disimpan dalam stor, tepat pukul 5.30 kami pun chalo.

No comments: