Saturday, July 19, 2008

Hari Ketiga

Pagi ni kelam kabut sikit. Epoi telepon aku suruh aku amik dia pasal tayar moto dia pancit pulak..Aiseh dah la jauh. Tapi takpe, kawan2.. Pecut la aku semahunya pasal dah pukul 8. Masuk kerja pukul 8.30.. Nasib baik sampai site hampir2 8.30. Sempat jugak aku potong(pintas) lori Ah Chung kat depan jalan masuk ADTEC..

Hari ni, aku dapat tugas mencabar. Meniti kat atas kerangka bumbung tanpa tali keselamatan (kes naya) dan pasang konduit kat atas tu..pergh bangunan dua tingkat.. Dari kerangka ke lantai tingkat dua dah 12 meter. Ada bahagian pulak terus ke ground floor-lebih kurang 30 meter.

Tapi sebab nak dapatkan pengalaman kena berani jugak. lagipun panjat bumbung rumah dah pernah aku buat tapi tak la setinggi ni..bismillah hirrahma nirrahim... kaki dah ada kat atas kerangka besi.. dan sebelah lagi..dan akhirnya seluruh tubuh berada kat atas kerangka bumbung. Zul hulur konduit, aku kena sambung ikut pelan. yang mana kena potong aku potong, yang kena sambung soket, end box, T box dan 4 ways aku sambung.. semua kena buat atas tu. Gobi( bangla) tolong ikat konduit yang aku dan shafairul pasang. paling mencabar untuk aku ialah sambung konduit kat hujung bumbung bangunan..tapi alhamdulillah selamat..

Bila dah banyak konduit yang aku pasang makin lama perasaan takut kpd ketinggian makin berkurang.. Hari ni aku ialah tarzan.

eh eh dah 5.30 ptg..balik!!!Sambung kerja esok.

No comments: