Thursday, July 10, 2008

Fat to thin-->nasib badan

Semenjak dua menjak ni, kalau aku berjumpa je kawan2 yang dah lama tak berjumpa, "WEy Mat, lain macam je aku tengok hang ni..makin kurus, muka cengkung..hang amik dadah ke??" wah..bisa bonar nak jawab..ade pulak yang tanya" Hang orait ka mat? hang sakit ke?" Kebanyakannya berfikir secara negatif.. Aiseh, teruk sangat ke aku punya perubahan ni..huhu.

Aku tak pernah ambik dadah, hidu gam, pil kurus ke atau ape2 produk pelangsingan yang boleh buat aku jadi macam sekarang.Lagi satu fakta yang perlu anda tahu wahai kawan2 aku diluar sana, aku tak pernah merokok jadi tak logik kalau aku hisap dadah..

Sebenarnya, aku tak kurus tapi dah ada shape sikit body aku ni. Aku buat exercise je..tak la kerap.. janji keluar peluh. Tambah pulak dengan main bola dan futsal. haa..mari bersukan. Lagi satu faktor, aku kurangkan makan nasi. Selalu makan nasi 3 kali sehari tp sekarang ni sekali pun dah cukup...cepat kenyang sekarang ni dan tahan lama pulak..Secara automatik dan matematiknya, aku dapat mengurangkan perbelanjaan famili..(lega abah aku)

Tapi aku rasa tak boleh tahan lama semua ni. Mana tau kot 2-3 tahun lagi badan aku macam Afdlin Shauki...tp comel gak..

Saiz badan, rupa paras, warna kulit tak jadi ukuran. Asalkan baik hati, suka tolong orang, tak dengki dan ada pelbagai sifat mahmudah dalam diri korang, nescaya orang lain akan menyukai korang. Buat ramai kawan, jangan cari musuh..

No comments: