Sunday, August 3, 2008

Hari ke-14

Selasa. Sambung lagi buat konduit GI kat tempat semalam. Kali ni syafik tolong. Bro pun ada. Tengah sedap kami buat kerja, Zul datang mintak aku tukar pi kerja dengan Ah Hoi. Kata dia kalau aku dok dengan geng poli tak jadi kerja.So dia pisahkan aku. Tapi aku dapat kesan hari kelainan pada Ah Hoi. Dia tak mesra lagi macam memula aku kerja dengan dia. Something wrong... mungkin sebab ada Ah Kit kawan baik dia.. Aku pun kurang senang bila tengok diorang bersembang. Dari riak wajah dua orang cina tu, aku dapat rasa yang diorang memperlekehkan kami budak2 praktikal..benci aku tengok..

Selepas rehat aku kena ikut Ah Kit pulak buat kerja. Cuma aku dengan Gobi je. Selepas bawak turun barang2 yang nak digunakan, aku disuruh tunggu kat situ. Ah Kit bawak Gobi pergi mana pun aku tak tau. Aku tngu la dari 2.00 sampai 3.30, dia tak sampai2..Time rehat aku sembang dengan epi dan apek. Diorang suruh hati2 sikit masa kerja dengan Ah Kit..diorang tak bagitau pun aku dah tau apa sebabnya. Itu pasal la ramai yang tak nak kerja bawah Ah Kit. Lepas rehat kedua baru la Ah Kit datang. Dengan hati yang masih panas, aku buat kerja la jugak tanpa banyak songeh. Tapi kadang-kadang aku berkeras jugak dengan dia.. waktu kerja aku cuma tolong Gobi bagi2 barang je. Semua kerja tebuk, ikat konduit ke trunking Gobi yang buat. Taraf aku untuk hari tu lebih rendah dari Bangla. Ada saja benda yang Ah Kit tak puas hati dengan aku. Gobi yang buat salah aku jugak yang kena..

Selepas ikat konduit, Ah Kit tetiba pulak tanya aku" U mau belajar trunking?" U mau buat trunking? Eh, baik pulak dia hari ni...Pucuk dicita ulam mendatang aku pun jawab la pertanyaan dia tu.. "Saya takmau buat trunking lagi tapi U kena tunjuk dulu macam mana mau buat" Untuk hari ni, dia ajar aku macam mana nak bend trunking dalam bentuk 45 darjah dan 90 darjah..

Lepas habis kerja, aku cerita la kat member2 lain pasal perubahan Ah Kit yang tetiba baik pulak hari ni. Diorang pun cerita hal yang sebenarnya disebalik kebaikan Ah Kit..baru la aku tau..patut la lepas rehat kedua baru dia datang. hoho. Xleh nak cerita kat sini..bahaya untuk keselamatan negara..hehe..

No comments: