Friday, January 16, 2009

Semester Baru..Bersediakah Aku???

hey..aku dah kembali ke Ipoh.. fuh, alhamdulillah proses pendaftaran selesai dengan jayanya. Tapi aku terasa kembali tekanan walaupun belum mula kuliah..aiseh..takut pulak ni..analisis litar tu camne le gayenye ek? Nak pilih team projek akhir pun masalah jugak..dalam team mesti ada seorang yg kreatif dan tegas. Tapi lega la sikit hari ni bila Cik Darliza cakap aku xpayah nak ambik MUET dah..

Ringan sikit beban sem 5 ni sbb x pegang dah jawatan pengerusi ARC n wakil kelas DKE. Tapi dicalonkan pulak untuk bertanding jawatan Setiausaha JPP..ada 3 lagi rakan sekuliah aku yg tercalon untuk jawatan lain. sebelum ni PUO tak pernah pilih ahli JPP pakai undi. diorg suruh berkempen...dah mcm pilihanraya universiti. x biasa la. Calon lain pulak 3 perempuan n 1 laki.. susah nk menang ni tapi nk bertanding jgk la. nak cari pengalaman. mana tahu berguna di masa depan..

Erm..setiap kali aku menyewa rumah mesti ada kekurangan.. rumah yg aku pilih dah strategik (masjid, pasar malam, dwn badminton, bank.. semua dkt la) tapi kelengkapan pulak bermasalah.. katil double decker bergoyang mcm nk tercabut( risau org bawah aku je kot terhempap naya je)..mesih basuh yg memeningkan..tv rosak..anjing org sebelah yg tak mesra( baru lg kot)..nnt abg megat(owner) datang aku nak komplen semua ni.

tak sempat nak hirup udara Ipoh, zarip dah ajak men futsal lawan team KFC. lgpun kasut aku koyak..nk beli kna tggu loan, glove pun x bawak..aku tolak le dulu..masa banyak lagi..tapi cuma Allah saja tahu masa yang aku ada. So kena selalu beringat..kekejaman Yahudi yang semakin menggila sekarang ni sebagai satu isyarat dariNya. Antara sedar atau tidak, kita semakin menuju ke hari pembalasan?

No comments: