Saturday, January 3, 2009

Detik Baru Jiwa Baru

Entri pertama madeintaiping untuk tahun 2009..
2008 banyak ceritanya.
Aku dah capai banyak perkara yang aku idamkan. Alhamdulillah. Tak sia-sia usaha keras aku. Namun jiwa sensitifku dicuit tahun ini. Tok dan Tok Wan sudah dijemput Ilahi. Semoga mereka dicucuri rahmat.

Dalam tahun ini juga, terkilan pasukan kesayangan Perak merudum prestasinya. Tapi berdasarkan friendly yg dijalani ada potensi nak kekal 6 pasukan teratas. Ada pulak cerita lama yang selalu berulang-berulang entah sampai ke episod ke berapa ntah..ni ha crita pasal team Malaysia gagal lagi disaingan bola sepak asean. Kejutan dalam politik juga membuka mata aku. Rakyat nak perubahan. Yang ada sebelum ini dah makin tak relevan.

Kes jenayah berat amat merunsingkan anak watan. Macam2 dah Kamal Affendy bagi tips cegah jenayah. Belum lagi isu lelaki Lombok anak lari. Melodi dok bawak perceraian artis yang tak henti-henti.

Tiba-tiba ada pulak yang teringat pasal hukum hudud. Selama ni 'dia' tak pernah ingat pun. Walau macam mana pun niat dan cita-cita nak laksanakan hudud mesti ada. Bagusla dia tanya dan jawapan yang diterima pun amatlah positif. Tak usah bimbang tuan puan, rakan taulan yang bukan Islam. Jangan panik. Hukum ini bukan untuk anda, juga bukan untuk muslim yang baik. Tapi untuk penjenayah muslim saja. Patutnya kita fikirkan cara nak hukum ISRAEL..mereka tu jahat. AMERIKA jangan dipandang mulia. Nampaknya dasar luar tetap sama walaupun Barrack Obama jadi presidennya. Tak guna nak harapkan dia nak selamatkan Palestin. OIC pun sama saja. Setakat kutuk serangan tak jadi kudis pun kat telinga binatang-binatang tu. Angkat pi keta kebal, jet pejuang, eurocopter ke hapa ke..janji boleh BOM si jahanam!!

Aku harapkan tahun ini, 2009 menjadi suatu kenangan terindah dalam hidup aku. Harap Hijau putih di Kuala Terengganu jadi titik permulaan..Begitu juga dengan PPSMI yang banyak mencacatkan anak-anak Melayu..tukarlah balik semula ke bahasa ibunda. Tak baik derhaka kepada "Ibu Anda". Pesanan ikhlas daripada mangsa keadaan.

1 comment:

maia said...

hmmm...
thanks 4 the 'singgah'!
sy budk br blaja~ ^_^
hrp2 xkdekut ilmu ye dlm hl2 blog nie...
n...
moga d thn br ni, menjanjikn ssuatu yg trhebat spnjg usia kta den lebh brtambah hebt lg pada masa akan datang,aminnn....
salam perkenalan.....