Sunday, January 4, 2009

Permainan Itu Mengasyikkan

Salam Bola Sepak Malaysia. Bermula semalam bola sepak Malaysia telah kembali menghangatkan stadium² yang agak lama tersisih. Biarpun musim ini tanpa pemain import sesuatu yang positif harap dapat dituai melalui peluang yang terbuka untuk anak watan mempamerkan kebolehan yang selama ini terpendam. Ini adalah sangat penting kepada FAM yang mahukan mempercepatkan lagi proses bola sepak negara.

Saingan semalam menyaksikan Perak, Selangor, NS Naza, MyTeam, Perlis dan Johor FC memperoleh 3 mata hasil kemenangan ke atas lawan masing². Kekalahan besar Pasukan Kedah kepada Selangor adalah sesuatu yang diluar jangkaan. Faktor penyumbang kekalahan ini rasanya boleh dikaitkan dengan bola mudah yang gagal di tangkap kemas oleh penjaga gol Kedah @ kebangsaan (lemah semangat lagi kot dia ni dan Sathianathan perlu perhatikan perkara ni). Tetapi saingan baru bermula. Relax man..Azraai Khor pun tak kisah sangat sebab bagi dia perjalanan masih panjang. Ada banyak masa nak baiki kecacatan pada skuadnya malam semalam. Gol Safee Sali yang paling mencuri tumpuan kerana dikatakan persis Mokhtar Dahari. Tetapi semestinya Safee Sali tidak mahu dia dibandingkan dengan lagenda bola sepak Malaysia itu.

Walau bagaimanapun, Pasukan Perak tetap menjadi tumpuan aku. Dibarisi rata-rata barisan muda ( rasanya yang tua pun Megat Amir je.. tapi masih bisa ngetop) skuad yang dahulunya dikatakan pincang akibat penghijrahan pemain² utama ke pasukan lain selepas tidak berpuas hati dengan pengurusan lama telah memberi sinar untuk sekurang-kurangnya mencapai target M. Karathu untuk jadi 'top 6'. Walaupun masih awal, sebagai penyokong aku kena optimis Perak mampu. haha.. Bangga juga sebab yang jadi jurulatihnya ialah bekas pemain sekolah aku. Old Edwardian..

Suasana di Stadium Perak pasti meriah dengan penyokong² fanatiknya. Tiupan trumpet buatan yang menghiburkan. Paluan rebana ubi yang membakar semangat. Lagu keramat 'Ipoh Mali Talak Sombong' yang evergreen. Jeritan histeria penonton yang konfius diselang seli dengan suara usahawan kecil yang menjual air dan kacang putih. "air ayor air ayor air ayor!!!!". Mercun adalah perkara wajib cuma jaga² jangan baling kena orang lain. (aku sendiri pun takut) Tiket harga lama lagi kot noo..

Halamak!! report tak siap lagi......

No comments: