Monday, February 1, 2010

Mimpi ku..

Hurm, kali ni aku nak tulis pasal mimpi lak.. Lama tak menulis.. Kenapa tulis pasal mimpi? erm suka hati la.. Kata orang mimpi itu mainan tidur..ada jugak kata mimpi mainan syaitan..kadang2 ada jugak orang mendapat petunjuk dari mimpi setelah solat istikharah..Kadang2 kita mimpikan orang2 yang telah pergi dahulu mengadap Ilahi. Tapi hehe paling teruk jikalau mimpi itu bisa membuat kita terjatuh dari katil (penah alami tak?)

Semalam buat pertama kalinya aku mimpi menjadi seorang askar ala-ala Rambo bersama-sama seorang heroin yang agak cun disampingku untuk menghapuskan askar2 Jepun dan Marin Amerika (aik?) yang mengancam negara kita..

Satu per satu musuh aku buru. Dalam bangunan, dalam semak.. Tak ada yang terlepas..asal nampak aku tembak..kalau jumpa segerombolan aku lempar je bom..TEBABOM!!!...mati tapi tak ngeri..selepas melalui laluan getir aku fikir aku boleh celebrate dengan heroin jelita tadi (jgn pikir bukan2)..tapi hampeh rupanya, semua tentera lahanat yana aku bunuh tadi hidup balik..aku pulak jadi buruan..hadoi terasa penat walaupun mimpi..

Mungkin sebab riwayat aku telah ditamatkan, mimpi aku bertukar tajuk cerita yang baru..tapi mimpi ni membuatkan aku berfikir banyak kali selepas aku bangun dari tidur tadi..Mimpiku begini, aku nak mengunjungi rumah seorang sahabat berbangsa India beragama Hindu. Ketika tiba dirumahnya kelihatan ahli keluarganya berada didalam rumah.. Terlihat seorang India tua didalam rumah yang aku agak sebagai bapa kepada sahabat aku tu..tetapi dikepalanya memakai serban pak haji..dan aku ternampak tergantung Kalimah Allah dan Muhammad di dinding rumahnya..dah Islam ke keluarga sahabat aku ni? Ish..pelik benar mimpi aku ni..

Binatang yang paling kerap aku mimpikan ialah sang bedal.. Kerap sangat muncul. Saiz besar dinosaur pun ada..Kalau mimpi ular, kata orang maknanya orang tu dah dekat nak kahwin le tu..hehe..macam mana pulak untuk mimpi sang bedal ni? Siapa2 boleh tafsirkan?

Dalam mimpi macam2 boleh jadi..jadi transformers pun pernah..hahaha..itu masa aku kecik2 dulu.

Walau macam mana pun jangan percaya semua yang berlaku dalam mimpi tu..anggap jela sebagai mainan tidur yang menyeronokkan walaupun mungkin ada yang ngeri. Serah segalanya kepada Allah swt..kita cuma lakukan apa yang telah ditetapkan sebagai hambaNya.

Hurm..sempatkah aku bermimpi malam ni?

*indahnya kalau dapat bertemu bidadariku dalam mimpi..siapa bidadariku?



No comments: