Wednesday, June 18, 2008

coret2 sikit

Bila ada kat ipoh, atau kampung halaman aku, mesti aku terima sms macam ni.."Mat, ada mana??, jom men futsal!" Kalau 3 tahun dulu memang aku gila futsal..tambah pulak team aku dah la kuat..pantang kena cabar sikit, lawan!!! Tak puas hati..bertumbuk!(ni sikap yg tak elok ni..jgn ikut) Tp posisi aku keeper je..memang beruntung la aku cakap. siap dapat gelaran spiderman lagi..paling tidak org sebut "tu la keeper yg terer tu.."(hehe perasan)..kalo jd jaguh kampung satu kampung leh kenal..
tu masa aku minat gila.. tp bila sekarang member2 ajak, jenuh jugak aku pikirkan alasan yang munasabah tak nak main futsal..tgk r mood aku camne. kalau mood aku x bek tp diorg ajak jugak memang aku main2 je kat gol post..bila pihak lawan sepak bola aku tengok je tanpa menepis serta tanpa rasa bersalah..
Ada 4 sebab aku menolak ajakan diorang;

yang pertama:
sayang tangan woo. jari2 aku banyak kali dah bengkak n ada yg dah patah pun. aku pun penah hampir2 putus nyawa mase berlanggar dgn aiman kat pesta bola merdeka asam kumbang. kalau setakat main dgn member2 aku tak sungguh2. diorang je sungguh2 rembat kuat2 kat aku. cilakak lu orang..hehe. tapi kalau dalam competition memang all out la..never surrender.

yang kedua:
aku letih.. dulu mase skolah relax je kerja pn x banyak. tp bila dah masuk poli, macam2 program aku kena libatkan diri. Bebudak lain dah balik aku x balik lagi..busy!!! bila dah sampai umah yg aku ingat nk lepak tgk tv n sampai masa mau tido je. Bebudak futsal ni dah jadi tabiat diorang main futsal kul 11 mlm sampai kul 2 pagi pun ada. Bapak aku berapa kali sound aku.."jgn anakku, tak elok main malam2. engkau ni degillah" lebih kurang camtu le. marah tanda sayang. tp disebabkan perjanjian telah dibuat aku melangkah jua ke medan perang.

yang ketiga:
masalah ekonomi..paham2 la beb. kat dunia ni mana ada benda yang free. main futsal ni banyak jugak keluar duit. nk ke tempat futsal dah satu hal. minyak moto nk kena isi. dah la harga naik rm2.70 seliter. baru2 ni nujum maner lak ramal nk naik rm3.00 seliter..Harga court sejam pn satu hal lagi. kalo setakat kat taiping ni boleh tahan lagi la harga dia tapi kalau kat ipoh rm90 sejam. jenuh. Tu sebab ada games yg jenis lawan kalah-bayar, 20-70..main camni yg aku tak mau. ni kira berjudi la. Aku pun bukannya banyak duit. Makan pun kadang2 tercatu..bila takda duit, aku terpaksa menolak ajakan diorang..kalau org nk belanja aku sanggup turun..

yang keempat:
aku dah bosan jadi keeper..hehe. asal main je aku keeper..korang la pulak keeper..korang sedap je rembat. nasib tak baik, muka aku jadi target..

Bersukan tu baik untuk kesihatan tapi kekadang kita kena tengok juga kemampuan diri. Kena terima la sekarang nak bersukan pun kena keluarkan duit. Nak percuma pergi la mane2 padang yg terbuka n main ape2 saje jenis sukan kat situ tp condition x sebaik yg berbayar. tapi yang penting tubuh badan sihat.

No comments: