Thursday, April 14, 2011

Misi 5 Minggu

Selepas 10 hari
















Hehe ape yang korang tgk kat atas ialah planning aku utk turunkan berat badan..Alhamdulillah, kalo diperhatikan dalam jadual tersebut aku berjaya follow kaedah yang disarankan iaitu mengawal pengambilan kalori dan melakukan senaman untuk menghasilkan kalori defisit.

Pada hari pertama misi aku, berat badan adalah 89kg. Selepas 10 hari, jarum alat penimbang yang sama menunjukkan pada nilai 87.5kg. Jadi kesimpulannya dalam 10 hari aku dah berjaya mengurangkan sebanyak 1.5 kg. Nilai tu hampir sepadan dgn apa yang dikirakan dalam jadual dimana selepas 10 hari jisim aku dijangka berada pada 87.70 kg. Sebab aku timbang pakai penimbang biasa so lbh kurang laaa kan.

Hasil dah nampak..jadikan aku kena konsisten untuk capai penurunan 5kg dlm 35 hari..kita tunggu dan lihat.

*Post ni dah pernah post kat page stand-alone..ni aku post blk kat sini*

No comments: